Petua hilangkan jeragat


Hai semua, harini T nak share petua hilangkan jeragat. Sebelum tu kena la tahu apa punca jeragat ni.

Takdelah jeragat makin banyak sebab kita sendiri culas untuk mengamalkan rutin penjagaan kulit kita.

Punca Jeragat

1. Penjagaan asas kulit muka

Culas untuk amalkan mencuci muka, toner, memakai pelembap. Kena spend duit untuk cantik tau uols. Bukan basuh dengan air kosong je. Hihi.

2. Keturunan

Boleh lihat semula mak, nenek kita, keturunan juga boleh menjadi punca jeragat ni.

3.Usia

Usia juga memainkan peranan yang penting, kebiasaannya diawal umur 30an jearagat akan muncul, tapi ada juga kes dimana seawal 20an sudah ada jeragat. Yang penting rajin bersihkan kulit, dan pakai skin care yang berkualiti.

4. Cahaya matahari

Haa yang ni memang bagi effect besar untuk kulit muka kita, sinaran uv tu sendiri menjemput jeragat naik dengan meriahnya, penting menggunakan pelembap dan sunscreen, bukan diluar rumah sahaja, ketika waktu memasak, panas dan haba dari masakan kita turut mengundang jeragat ya.

5. Perubahan hormon

Perubahan hormon di kalangan wanita?

Mengandung, melahirkan, menyusukan, mengambil pil perancang dan sesetengahnya ubat ubatan punca terjadinya perubahan hormon dalam badan.

Bila hormon tak stabil juga mengundang kehadiran jeragat yang tak diingini.

6. Alat solek dan produk kosmetik yang tidak berkualiti

Zaman sekarang skin care, kosmetik produk tumbuh macam cendawan selepas hujan. Hati-hati uols dengan produk timbang kilo. Pastikan kita guna produk yang dijamin kualitinya. Nak lagi bagus cari yang Beyond organic. Gituu.

7. Tekanan perasaan

Tekanan perasaan yang terlalu kerap terjadi menyebabkan perubahan hormon dalam diri, menjadi punca jeragat terhasil ya. So jangan stress. Hehe

8. Persekitaran yang tercemar

Udara yang tidak bersih. Kena terima zaman now udara tidak fresh macam dulu, kena pula kita memang jenis yang duduk dikawasan berdekatan dengan kawasan industri. Lagi tinggi radikal bebas terhasil.

Lapisan ozon makin menipis, asap debu makin tak terkawal. 

Jadi apa yang kita boleh lakukan untuk menjaga kulit wajah kita dari jeragat.

Yang paling utama adalah dengan menggunakan produk skin cara dari bahan semulajadi & makan supplement untuk menjaga dalaman dan luaran kita dalam masa yang sama mencukupkan nutrisi yang badan dan kulit kita perlukan.



Untuk produk skin care T memilih Youth skin care.



4 skin care asas yang perlu diamalkan.


Manakala untuk supplement T memilih untuk amalkan Vivix, VitaC, Vita E, Esp & Collagen.


Vivix

Vivix ni kita tahu kelebihannya ialah mengandungi 10 kali ganda lebih berkuasa dari resveratrol. Kuasa yang ada pada resveretrol ini mampu membuatkan anda kelihatan awet muda. Resveretrol ni adalah agen antioksidan yang sangat power! Ia berupaya menjaga sel badan dari kerosakan.

Vitamin C

Kebaikan Vitamin C untuk kecantikan. Membantu mencerahkan kulit dengan lebih sekata. Membantu mengatasi masalah kulit akibat kerosakan daripada terdedah kepada UV matahari. Melindungi kolagen daripada kerosakan oksidatif. Mempercepatkan penyembuhan luka, memudarkan jerawat & jeragat.

Vitamin E
Selain daripada fungsinya sebagai antioksidan, vitamin e turut mempunyai kebolehan untuk mengurangkan keradangan kulit. Fungsi ini amat penting kerana keradangan kerap berlaku pada jerawat. Maka, dengan kebolehan ini, ia akan mengurangkan kemerahan serta kesakitan yang ada pada jerawat seseorang. Kulit juga akan kelihatan lebih muda dengan kebolehan antioksidan serta anti-keradangan ini. 

Esp
ESP Shaklee mengandungi isoflavone secara semulajadi untuk menghalang proses degradasi kolagen dan elastin. Pengambilan protein soya berterusan dapat mengurangkan kehadiran, perubahan warna kulit dan memperbaiki keseluruhan penampilan kulit.

Collagen
Fungsi Shaklee Collagen Plus Powder
  • Meningkatkan ketegangan serta keanjalan kulit.
  • Mengurangkan garis halus dan kedutan.
  • Mengecilkan liang pori.
  • Meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit.
  • Melembapkan kulit.
  • Membekalkan nutrien pada kulit.
  • Memberi kulit cerah sekata berseri.
  • Memudarkan pigmentasi.

Jom grab Supplement SHAKLEE sekarang..

Klik disini👇🏻


#BlogMegaShaklee #ShakleeThrive2023 #ShakleeTriumph2023 #SahurSimpleZatPadu #ProjekDuitRaya #ShakleeCyberjaya #VivixShaklee #ShakleeVivix #ResVShaklee #ShakleeResV #resVvixchallenge #Shaklee #feelyoung #polyphenols #coolparents #myyouthfulpower

#shakleecyberjaya#shakleelakefronthomes


Siti Ruqayyah

Pengedar Shaklee Cyberjaya


Siti Ruqayyah

Pengedar Shaklee Cyberjaya

Whatsup : Ruqayyah Rom

FB : Ruqayyah Rom

Instagram: Ruqayyah Rom

Comments

Popular Posts