Tips Travel mudah



 Tips Travel yang mudah.

Mungkin ada yang pertama kali nak travel, tapi tak tahu nak travel kemana, atau apa yang perlu dibawa sepanjang travel.

Benda pertama yang perlu dititik beratkan adalah kemanakah lokasi yang ingin dituju.

Bila dah tahu tujuan, mudah untuk persiapkan apa yang wajib dibawa dan disediakan untuk travel nanti.

T kongsikan sedikit simple tips ya.

✅ Lokasi yang mudah.

Pastikan anda mencari destinasi yang mudah dilawati terutama dari segi pengangkutan, penginapan, makanan dan sebagainya. Cari lokasi yang anda sudah tahu banyak maklumat mengenainya daripada rakan-rakan atau keluarga. Ni penting supaya tak terjadi sesuatu yang tak diingini berlaku dikemudian hari. 


✅Bawa bag yang sesuai.


Bag kena sesuai dengan tempat yang dituju, sebaiknya guna bag galas agar mudah untuk dibawa kemana-mana, lihat pada tempat dituju jugak ya. Jika bukan tempat yang memerlukan memanjat @ menggunakan jalan kaki yang banyak, ok sahaja nak guna bag beroda.


✅Bawa pakaian yang penting sahaja.


Ni peringatan buat kaum wanita, sebab selalunya 1 almari kalau boleh angkut, kita nak angkut, bukan korang yang baca, T pun kadang macam tu. Hahaaa.


✅Backup data


Kita harus sentiasa berjaga-jaga ketika travel untuk mengelakkan kehilangan hp atau kamera. Sebab tu kena buat simpanan back up untuk mengelakkan perkara tidak diingini berlaku.


✅Travel Application


Sebenarnya, terdapat banyak sangat aplikasi yang boleh membantu anda untuk memudahkan perjalanan. Dengan teknologi canggih hari ini, anda boleh memuatnaik aplikasi seperti Google Translate, Google Map, arah kiblat dalam telefon pintar anda. Macam macam lagi dah ada sekarang


✅Supplement / Vitamin


Kebiasaan T akan bawa Skincare Youth,Nutriferon, Vitamin C & Omega 3, ni sangat membantu waktu kecemasan, tiba-tiba demam, selsema & batuk, telan je. Plus herbal blend, untuk sapu-sapu kalau gatal-gatal waktu berkhemah @ ada outdoor aktiviti.


Nak grab Supplement SHAKLEE..

Klik disini👇🏻


#BlogMegaShaklee #ShakleeThrive2023 #ShakleeTriumph2023 #SahurSimpleZatPadu #ProjekDuitRaya #ShakleeCyberjaya #VivixShaklee #ShakleeVivix #ResVShaklee #ShakleeResV #resVvixchallenge #Shaklee #feelyoung #polyphenols #coolparents #myyouthfulpower

#shakleecyberjaya#shakleelakefronthomes


Siti Ruqayyah

Pengedar Shaklee Cyberjaya


Siti Ruqayyah

Pengedar Shaklee Cyberjaya

Whatsup : Ruqayyah Rom

FB : Ruqayyah Rom

Instagram: Ruqayyah Rom




Comments

Popular Posts